فیلم آموزش بک تست در متاتریدر ۴ و ۵

این مقاله شامل دو فیلم ۸ و ۶ دقیقه‌ای به ترتیب برای آموزش بک تست متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ است. این دو فیلم در واقع بخشی از بسته آموزش fxDreema برای ساخت اکسپرت بدون برنامه نویسی هستند؛ اما چون مستقل هم برای علاقه‌مندان قابل تماشا هستند اینجا منتشر کردیم.

لطفا فیلم و متن مقاله را کامل ببینید و بخوانید چون نکته‌هایی وجود دارد که اگر دقت نکنید شاید بعضی بخش‌های آموزش را به خوبی متوجه نشوید.

 

بک تست چیست؟

بک تست یا پس آزمون به انگلیسی Backtest روشی برای ارزیابی عملکرد یک استراتژی معاملاتی یا ربات معامله‌گر روی داده‌های گذشته بازار است. فرض اصلی در بک تست این است که اگر یک استراتژی روی داده‌های قدیمی بازار عملکرد خوبی داشته باشد احتمالا می‌تواند این نتیجه را روی داده‌های آینده بازار تکرار کند.

 

آموزش بک تست در متاتریدر ۴

در مقاله مقایسه متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ توضیح دادیم که چرا در سودگاه استفاده از متاتریدر ۵ را توصیه می‌کنیم. با این حال به احترام تعداد بسیاری از معامله‌گران که همچنان از نسخه ۴ استفاده می‌کنند، در فیلم زیر آموزش بک تست در متاتریدر ۴ توضیح داده شده است.

در این فیلم از داده‌هایی برای بک تست استفاده شده که نحوه دریافت آن‌ها در فصل اول آموزش fxDreema توضیح داده شده و همزمان در فهرست پخش رایگان آموزش fxDreema در آپارات نیز منتشر شده است.

 

 

 

آموزش بک تست در متاتریدر ۵

در فیلم پایین نیز به آموزش بک تست متاتریدر ۵ پرداخته‌ایم. این فیلم هم در واقع درس ۶ از فصل اول آموزش fxDreema بوده ولی مستقل هم قابل تماشاست. در این فیلم هم برای بک تست ابتدا از داده‌هایی استفاده شده که نحوه دریافت آن‌ها در فصل اول آموزش fxDreema توضیح داده شده و همزمان در فهرست پخش رایگان آموزش fxDreema در آپارات نیز منتشر شده است.

 

 

در این فیلم همچنین نتیجه بک تست اکسپرت روی داده‌های نماد EURUSD دانلود شده از Quant Data Manager با نتیجه بک تست روی داده‌های  تاریخچه بازار همین نماد در خود متاتریدر مقایسه شده و می‌بینید که نتیجه متفاوت است.

این نشان می‌دهدکه کیفیت داده‌ها و منبعی که داده‌ها را از آن تهیه می‌کنید بسیار مهم است. چه بسا که اکسپرتی با یک مجموعه داده آزمایش شده و سودآور تلقی شود در حالی که اگر با داده‌های دقیق‌تر بررسی می‌شد زیان‌ده بود و برعکس!

 

سخن پایانی

این مقاله کوتاه و فیلم‌های پیوست آن با تنظیمات بک تست (Backtest) در متاتریدر ۴ و ۵ آشنا شدید. دیدید که کیفیت داده‌های مورد استفاده برای بک تست چقدر مهم است و می‌تواند نتیجه را دگرگون کند.

شما نیز اگر تجربه‌ای در این مورد دارید و منابع مناسبی برای تهیه داده به ویژه رایگان و معتبر می‌شناسید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید. دنیا از پیشرفت همگانی زیبا می‌شود.

 

کلیدواژگان

بک تست | آموزش بک تست متاتریدر | متاتریدر ۴ | متاتریدر ۵ | بک تست چیست | کوانت دیتا منیجر | اهمیت داده در بک تست

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

آموزش ساخت ربات معامله بدون برنامه‌نویسی با fxDreema
بسته جامع منتشر شد (کلیک کنید)

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید